22/10/2013 - SELASA

assalamualaikum w.b.t

cerita ni dah lepas. 6 days ago. takpe, masih dalam ingatan sebab simpan dalam kotak memori (ceh!!). cikgu roslan buat rombongan ke legoland. ya this is my first time jejak kaki ke sana. betul tak tipu. mula-mula tak nak pergi tau sebab ada ramai haters. kawan pujuk-pujuk-pujuk. em ok pergi jelah. hiraukan haters pe semua tu. akhirnya enjoy juga wiwiwi

cikgu cakap je gerak pukul 7 tapi pukul 8 juga bertolak. cikgu azrul memula dah buat kitorang sentap "SIAPA TAK BAWA IC, TINGGAL!!" hmm masa cikgu cakap macamtu aku tak sentap. buat apa nak takut. kalau dia betul nak tinggalkan kita, tinggalkan lah. yang penting, duit aku pulangkan balik. yang ain dekat sebelah dah goncang-goncang tangan aku hahaha takut punya pasal. leklah leklah chill~

naik bas yang bernombor telefon 010-664 0990. nombor telefon je aku ingat, nombor flat tak ingat. aku hafal nombor telefon pakcik ni sebab senang ingat. lagi-lagi yang 4 nombor belakang tu. dah nak sama sikit dengan nombor telefon sendiri. duduk dalam bas, seat yang paling spoil yang pernah aku duduk. takpe, dugaan. seat tu goyang-goyang macam tengah nunggang kuda. lepastu kalau sandar, kerusi makin kebelakang. kesian diyana yang duduk belakang aku tu hihi last-last tak sandar pun. tegakkan badan je. apa ke lawak seat ni rasa nak cabutkan je. rasa nak komplen pun ada lepastu ain diyana nazira cakap "sabar fa sabar" hahaha ok.

otw ke Kota Iskandar, ain tidur dekat bahu hahaha comel sangat. lepastu aku dengar orang belakang ada cakap "alolo sweet siak kembar dua orang ni" "takyah sweet-sweet dekat bas boleh kan?". lepastu zahid amik gambar sesenyap lah itulah inilah. ok, dah sampai Kota Iskandar. takde apa pun sana. main lari-lari, ada air pancut. ada toilet yang cantik, madah posing je dekat situ. ain jadi tourist guard sebab aku, nina, binina, hani ikut dia dari belakang. dah habis posing, ain tarik tangan aku lepastu lari dekat tangga elakkan jatuh je haha yang penting kita sweet lalalalala. termengah-mengah dah lah tinggi tangganya. dah habis lari tu, boleh pula tersalah jalan. undur balik.

dalam pukul 10a.m. sampai the beggining of legoland. cikgu kasi ticket masuk dengan kupon makan RM15. seharian melekat dengan ain diyana muzha nazira qyla hehehe. tapi ada lah juga dengan sya, nurin, mok, dinie, alin. tempat pertama kitorang pergi, Lego Technic (1). naik project-X. aku nangis part yang turun tu haa. rasa nak terkeluar je dari kereta tu. jerit kekuat. lepastu, diorang ajak naik naga yang kecik tu. sebelum masuk, suruh kakak yang jual buah tu tolong tangkapkan gambar depan Lego Kingdoms. tempat kedua, kitorang pergi Lego Kingdoms (2). naik The Dragon Coaster. mula-mula naik yang kecik dulu. not bad lah. tu antara permainan yang aku suka.

lepas dah naik yang kecil, naik yang besar pula. ok ni paling paling paling paling best. jujur. tak tipu. dah nak masuk tempatnya dah ni, tetiba mok keluar, tak nak naik. takut katenya, pujuk-pujuk-pujuk. tetap tak nak. cakap aa tunggu sini sampai kitorang habis naik. mok OK je. kitorang dah masuk dah ni. tetiba mok jerit "IFAAAAAA! tunguuuuuu!!" ohh, mok nak naik hihi. lepastu reramai tepuk tangan sorak lompat-lompat sebab akhirnya mok naik the dragon coaster yang besar tu wiwiwi. abang yang dekat kaunter tu boleh tahan handsome lah. tahniah aina aliya sebab dapat nama twitter dia. padahal malay tapi username nak chinese sangat. geli

kejap. aku nak ingatkan balik lepas pergi Lego Kingdoms pergi mana. emm..

mula-mula nak naik Technic Twister lepastu ain kate benda tu pening hahaha so cancel jelah. destinasi yang seterusnya, kitorang pergi Lost Kingdom (3), haa aku suka permainan ni. satu kereta dengan ain, muzha and nazira tak silap entahlah lupa. main tembak-tembak lazer gitew. mula-mula aku tak tahu apa function penembak tu. dah lah markah kosong. ain yang duduk sebelah dah beribu. bila markah ain dah banyak, baru bagitahu functionnya kena tembak cahaya merah tu hahaha ya allah bengangnya. yelah, ain menang. tahniah lerrr. 19500 lawan 14000 hak alah. the moment bila ada satu lampu merah dekat sebelah signboard KELUAR, aku pergi tembak. aku pelik kenapa tak padam-padam lampu tu. hak ala rupanya signboard KELUAR. macam dekat kedai, kalau ada signboard keluar, kan ada lampu merah kecik. haa camtulah. lol

ok. tak silap aku, lepastu kitorang pergi Dino Island (4) tak silap. paling tak suka dekat sini lah kan. basah. nasib baik dapat cover kasut. lepastu ain belanja masuk body dryer wiwiwi terima kasih ain. enam-enam orang (aku ain nazira muzha diyana qyla) masuk ramai-ramai keringkan pakaian. ada yang terduduk lah itulah inilah. dalam 10 minit kot eh entahlah.

tempat seterusnya, kitorang pergi Studio 4D (5), boleh tahan best ceritanya. masuk-masuk-masuk tetiba terserempak dengan ayu radin epul darussalam. duduk depan diorang. dan, tiba dekat tempat ni lah, kitorang berenam (aku ain muzha diyana nazira qyla) berpecah dengan nurin, sya, mok, atul, dinie and alin. berpecah sebab naik Dino Island tu lah. masing-masing pergi tempat yg nak pergi. takpe yang penting tak hilang. perut pun dah lapar, kitorang pergi ke Market Restaurant (6) untuk mengalas perut huhu. tak guna duit pun, guna kupon RM15 yang cikgu dah kasi tadi. satu set nasi ayam bersertakan buah yang manis boleh tahan lah dengan air ribena. sup masin ah. masakan emak tetap sedap v.v

dah kenyang, ain ajak naik Train Express (7), takde apa yang seronok pun haha pusing-pusing situ je. dah keluar dari train, terserempak dengan azizi, daniel, nazri, syahir, hairie. diorang tengah main bola jaring. eee azizi untungnya dapat 2 angry bird sebesar manatah tak tahu nak cakap macam mana. yang penting lagi besar daripada bayi haha. saiznya lebih kurang macam peralatan senam yang bola angin tu haa apetah namanya. azizi panggil, ingatkan ada apa. yay dia kasi satu angry bird hahaha bahagianya~

tempat seterusnya, kitorang pergi Rescue Academy (8), permainan ni amat memenatkan tapi enjoy. satu kerata dengan ain dan qyla. pam pam pam pam kereta tu bergerak then put out the fireeee!! kereta sebelah pula kereta diyana, muzha dan nazira. diorang tempat ketiga. tempat pertama, ada 3 orang budak lelaki ni sekolah manetah haha tahniah leww. all right. berhadapan Rescue Academy, ada City Airport (9). haa, tu lah tempat seterusnya yang kiorang pergi. tak best sebab macam dak-dak tecik mainannya. cuma kena control je nak tinggi atau rendah. tak seronok sangat lah.

ok tempat seterusnya, kitorang pergi Obeservation Tower (10) (macam taming sari gitew). nazira kate tu taming sari (hahaha). masa nak ke sana ada lah juga abe abe nak tangkap gambar kitorang, aku cuma cakap "takpe takpe dah amik dah tadi" (padahal tak pun) lalalala. masa nak beratur tu, ada pula sorang abang ni cakap "eh korang berdua kembar eh?" and i was like OMG hahahahaha. ain dah bangga je. pastu ain cakap "tak lah, tarikh lahir sama je". tunggu dalam 5 minit juga lah bila nak turn kitorang. nak masuk tu, ain cakap "haa pilih bawa aircond tau" hahaha tapi aircondnya tak rasa. malahan, ada titisan air yang jatuh di atas kepala ain (air aircond). padan muka lalalala~ ada orang lain nak masuk juga, tapi angry bird penghalang tulah kau, gemok sangat. satu kerusi pun tak cukup. aku pun kasi laluan dengan mengangkat angry bird tu letak dekat bahu. dah macam angkat air batu dah. Lol.

dah mendarat... pergi Surau (11) menunaikan tanggungjawab. enjoy, enjoy juga. solat jangan lupa weh. nasib baik boleh jamak. surau dekat sana selesa. besar. dah habis solat tu, tetiba kena tegur dengan sorang makcik ni pasal angry bird hahaha aku dah bengang je ayoyo. layan jelah. lepastu bla.

habis solat. kitorang pergi Aquazone Wave Racers (12). disebabkan satu pusingan tu kena cukup enam orang. jadi kitorang semua naik sesama. takde apa yang seronok pun (hahaha) cuma kena control ke kiri ke kanan.

lepastu, kitorang pergi Boating School (13). satu boat, dua orang. em macam biasa, nak berkepit dengan ain kalau boleh. maaflah kalau rimas (hahaha). aku dengan ain jalan laju je. diyana muzha qyla nazira tertinggal dekat belakang. maaf ye hihi. dalam perjalanan nak ke boating school, lumba cakap laju dengan ain (hahaha). ain mulakan dulu heh. tetiba je cakap "ain sayang ifa". lepastu aku balas balik "ifa sayang ain". selang seli selang seli cakap lelaju. aku asyik tersasul je. asyik tercakap "ain sayang ifa" hahaha k kalah lalalala. dah sampai, nampak daniel, azizi, hairie, nazri tengah naik boat kahkah. tunggu giliran lah ye. kitorang naik boat warna kuning. nak biru (our favorite color) ngehngeh. gilir-gilir drive. the moment masa kitorang tengah syok tengok tempat lain, hayal. terbabas langgar tembok hahaha nak belok tu makan masa. stereng kena pusing habis. akhirnya tamat. kereta muzha dengan nazira kot yang jalan dulu. masa geng daniel azizi ape semua tu dah turun boat, suruh diorang tunggu kejap.

dan lepastu lah, kitorang berenam jalan sesama dengan geng budak lelaki 2rk. lepastu plan nak pergi mana lagi. yeazzzaaa, budak lelaki dengan ain sorang je nak sangat naik project-X. naiklah engkorang. aku tak nak naik dah hohoho. so, tunggu dekat bangku dengan azizi. kejap-kejap, waktu tu juga, aku pelik. kemana nazira, diyana, muzha dan qyla pergi. diorang menghilang hahaha entahlah lupa diorang pergi mana. diorang pergi pusat academy tu kot agaknyalah. sementara tunggu ain daniel hairie syahir naik project-X, duduk dengan bangku dengan azizi sambil peluk angry bird memasing hahaha. tiba-tiba, *jengjengjeng*, cikguLan, cikguAzmir, cikguMunir, cikguSeri, cikguMas, cikguAzrul sergah kitorang dari belakang. nak tercabut rasanya jantung ni ya allah.

cikguLan : haaa. korang buat apa ni. dating heh hahaha
aku         : eee mana ada lah. tengah tunggu ain tu haa naik projectX
cikguLan : eleh takyah tipu
aku         : eee betul lah (dalam hati 'azizi, ko taknak bersuara ke. cepatlah backup aku hahaha)
cikguLan : ko tak naik projectX ke fa?
aku         : dah tadi. sekali jelah tapi
cikguLan : eleh tipu. mana gambar haha nak tengok muka awak sikit
aku         : hekeleh mana bole haha
cikguLan : mir, pergi naik sana. dengan nazifa ni haa dia nak teman ko
aku         : ee apani cikgu
cikguAz  : arghh tak nak saya. takut

cikguLan tak caye aku dah naik hahaha ok ok ok takpe. dah naik project-X. plan lagi nak naik apa. jadi, keputusannya, kitorang pergi Dragon Coaster yang besar wuwuwu bestnya. masa beratur kitorang dah doa dah jangan sampai cikguLan and the gang ada. sekali pusing je belakang hahaha beliau and the gang tengah beratur juga. satu kereta jelah macamni. nasib baik cikguLan and the gang duduk depan. aku, ain, daniel, azizi duduk belakang. masa masuk terowong tu, jerit "cikgu Lan!!!!!!" kekuat. tapi cikgu tak dengar. diorang naik benda alah tu dua kali. aku naik sekali je. sementara tunggu diorang naik pusingan yang kedua, nazira teman tukar baju dekat toilet wiwiwi thankyou nazira sebab jagakan angry bird dan temankan pergi toilet.

diorang keluar, aku pun keluar haa cantekkk~ plan lagi nak kemana. tetiba ain terus tarik tangan ajak naik Dragon Coaster yang kecik punya. tak sempat nak tarik angry bird dan beg terus bla. sorry muzha sebab susahkan. dan terima kasih sebab bawakan beg. eh muzha kot sebab masa turun dari dragon coaster tu, beg masih dekat bahu muzha lagi hihik. yang dragon coaster tu kitorang naik dua kali sebab best gilaaaa dah lah takde orang. sebelum naik tu, daniel cakap "fa, aku cabar kau. jangan pejam mata tau tau tau" (hahaha) k aku dah laksanakan cabaran tu. aku tak pejam pun mata. best lah juga hohoho

lepas naik dragon coaster, naik project-X lagi. ain naik paling banyak.  dah sampai depan project-X ni macam nak naik lagi sekali haaa naik jelah. satu kereta dengan ain, diyana dan qyla. lepastu dah, tak nak naik dah. rasa nak terkeluar je dari kereta tu. ain dah naik masa pusingan kedua pening nak muntah. saya dah cakap jangan naik lagi awak nak naik juga. degil. masa kasi ain minum air pe semua baru perasan nazira, diyana, muzha dan qyla takde.

dalam pukul 5:00p.m. macam tulah. aku dengan ain keluar dari legolang. bye legoland will miss you. Lol. ain pun sandar dekat bahu. waktu tu risau gila tahu. bila dia cakap pening nak muntah emm kesiannya. tapi awak degil nak naik project-X tu banyak kali hmm. call nazira. tanya dia dekat mana. diorang dekat bas tengah tukar baju (LOL). jalan perlahan-perlahan cari bas dengan ain. masa perjalanan tu asyik tanya "ain okay tak?" "ok tak ni ain?" "larat nak jalan tak ni?" maaf ain kalau rimas dengan soalan tu. bukan apa. risau je. risau sebab sayang 

bas punya lah juah ya ampun. kaki dah sakit dah ni rasa nak tertanggal tambahan ain macam sihat tak sihat je hmm. dah sampai bas. ain pun dah tukar baju pe semua terus rehat. bas pun makin lama makin ramai orang dah masuk. ain terlepek je dekat bahu, pening punya pasal. tetiba ada orang belakang cakap "dah lah tengah pepeluh lepastu baring dekat bahu orang mcmtu. siapa lah tu". aip, mulut elok sikit heh. dia tengah pening.

cikgu bawa kitorang pergi Pearl Habour, jujur aku cakap. amat membosankan dekat sana. kedai langsung takde yang buka. kate je ada sign board Chatime tapi takde kedai langsung emm. dekat sana juga ain asyik cakap pening pening pening. aku pula asyik tanya okay tak okay tak okay tak. cari tempat duduk, kasi ain rehat. cari-cari-cari, haa dekat sebelah kapal ni ada tempat duduk. aku duduk ain baring dekat peha. asyik kate pening je. tanya orang lain ada minya tak, takde hmm. dalam 10minit je kot. cikgu suruh balik naik bas.

lepastu kitorang ke manetah. tak tahu nama tempatnya apa. yang pasti dekat situ ada medan selera, mydin bla-bla-bla. makan hot plate nyumm. ain belanja makan. mekasih ain may Allah bless you hihi ameen. aku belanja dia air jew (hahaha). aku dengan ain je makan hot plate. muzha makan wafer. diyana dan nazira makan nasi goreng kampung kot entahlah. disebabkan hot plate tu pedas, nazira dengan muzha tolong makan sikit. tu pun tak habis juga haha mekasih lah yeww~ habis makan, solat maghrib lepastu naik bas.

masuk je bas rasa penatnya ya allah. rasa nak tidur je tapi budak bas asyik buat bising. tak tenteram, duduk jelah rehatkan badan. dalam pukul 10p.m. macamtulah, alhamdulillah selamat sampai sekolah. perjalanan lancar takde apa-apa. alhamdulillah. turun bas dengan memeluk angry bird yang bernama ain hahaha aminyominyo. ain suruh kasi nama macamtu. apa-apa pun, terima kasih ain, muzha, diyana, qyla, nazira sebab hampir seharian dekat legoland dengan diorang je hihi mwah.

okay itu je kot post untuk kali ni. kalau buat karangan dapat band berapa ni. lebih dua puluh perenggan. tahniah ifa sebab ni post yang terpanjang yang pernah aku buat lalalala bangga kejap. sebenarnya dah buat pos ni dari hari khamis. buat sikit-sikit. akhirnya, tamat juga. minta maaf kalau ada terkasar bahasa, tertypo, ayat tunggang langgang. selamat bercuti kawan-kawan. muah muah muah