Majlis Restu Ilmu Tingkatan 5 (2016)

Assalamualaikum wbt semua

Alhamdulillah semalam selelai majlis restu ilmu bagi murid-murid tingkatan 5. Sebak sangat semalam sampai nangis teresak-esak. Bukan apa, aku cuma terkenangkan kenangan-kenangan sepanjang 5 tahun aku sekolah dekat situ hehehe

Aku pasti aku akan rindu suasana sekolah lepastu of course!!!!!!!! rindu kawan-kawan dan cikgu-cikgu. Dalam banyak-banyak jalan cerita hidup aku, kedua best is bila dengan kawan-kawan dan cikgu.

...

Majlis restu ilmu ni start pukul 8:30 macamtu lah tapi apa pun tak jadi hahaha akhirnya start pukul 9 plus plus gitu lah. Semua duduk ikut kelas masing-masing. Tahun ni salah sorang SU SPM 2016 ialah Cikgu Zarina (cikgu ekonomi asas aku). Dia yang kendalikan majlis dari awal sampai akhir. Almaklumlah spm dah nak dekat kan so aku dah ada sikap sensitif kalau cakap pasal spm hehe

Masa cikgu zarina cakap-cakap tu ni aku ada lah jugak ternangis hehe yelah jiwa tengah panas kot sebab tinggal 4 hari lagi nak spm (sempat je nak update hoho). Shahizam, classmate aku yang mulakan majlis dengan bacaan doa.

Sungguh sayu aku rasa dengan makna-makna doa yg Shahizam sampaikan. Tipulah kalau tak mengalir air mata. Sebab masa tengah doa tu apa yang ada dalam fikiran aku adalah muka mak ayah aku, muka cikgu-cikgu aku, kawan-kawan dan SLIP KEPUTUSAN SPM (padahal tak mula lagi)

InsyaAllah Nazifa binti Yunos memperoleh kejayaan dalam SPM 2016. (aamin)